דף הבית » הכי חם » יורם חן טרקים ביוגרפיה

יורם חן טרקים ביוגרפיה

יורם חן טרקים ביוגרפיה

חיים מוקדמים וחינוך

יורם חן טרקים נולד בתל אביב, ישראל בשנת 1964. למד באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל בירושלים, סיים בשנת 1988 תואר באמנות ופיסול. לאחר סיום לימודיו, המשיך ללמוד באקול דה לאמנויות יפות בפריז, שם נחשף ליצירותיהם של הפסלים הצרפתים הנודעים אוגוסט רודן ואריסטיד מאילול.

קריירה

התערוכה הגדולה הראשונה של טרקים נערכה ב-1992 במוזיאון תל אביב לאמנות. מאז הוא הציג תערוכות יחיד וקבוצתיות רבות ברחבי ישראל, אירופה וארצות הברית. יצירותיו שואבות לעתים קרובות השראה ממסעותיו וחוויותיו, ופסליו משקפים פעמים רבות את אהבתו לטבע ולצורת האדם. עבודותיו של טרקים הוצגו בגלריות ומוזיאונים יוקרתיים רבים, ביניהם מוזיאון ישראל, מוזיאון תל אביב לאמנות, המוזיאון היהודי בניו יורק, ומוזיאון ד'אורסיי בפריז. כמו כן, הוזמן ליצור עבודות למרחבים ציבוריים, לרבות בניין עיריית תל אביב והכנסת בירושלים.

סגנון והשפעות

הפסלים של טרקים מתאפיינים בצורות האורגניות ובפרטים המורכבים שלהם. הוא מרבה לעבוד בברונזה ובאבן, ועבודותיו מציגות לעתים קרובות דמויות ובעלי חיים מופשטים. הוא ידוע גם בשימוש שלו בצבע, אותו הוא מרבה לשלב בפסליו כדי ליצור אפקט חזותי ייחודי. טרקים הושפע ממגוון אמנים, ביניהם אוגוסט רודן, אריסטיד מאילול והנרי מור. הוא הושפע גם מעבודותיהם של פסלים ישראלים כמו יעקב אגם ודני קרוון.

הכרה ופרסים

טרקים זכה בפרסים ותשבחות רבים לאורך הקריירה שלו, כולל פרס ישראל לפיסול לשנת 2003 ו-Chevalier de l'Ordre des Arts et des Lettres בשנת 2005. הוא גם זכה בתערוכה רטרוספקטיבית במוזיאון תל אביב לאמנות ב 2009.

חיים אישיים

טרקים נשוי לאמנית והפסלת גליה טרקים, ולהם שני ילדים. כיום הוא חי ועובד בתל אביב, ישראל.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן