דף הבית » הכי נצפים » גאורגיה – ארץ של יופי טבעי ותרבות עשירה

גאורגיה – ארץ של יופי טבעי ותרבות עשירה

גאורגיה - ארץ של יופי טבעי ותרבות עשירה

מבוא לגאורגיה

גאורגיה היא מדינה הממוקמת בצומת הדרכים של אירופה ואסיה. היא גובלת בים השחור במערב, ברוסיה בצפון, בטורקיה ובארמניה בדרום ובאזרבייג'ן במזרח. גאורגיה היא מדינה קטנה אבל היא מלאה ביופי טבעי, היסטוריה עתיקה ותרבות תוססת.

נופים טבעיים

גאורגיה היא ביתם של כמה מהנופים הטבעיים המדהימים ביותר בעולם. הרי הקווקז משתרעים על פני חלקה הצפוני של המדינה, מהווים רקע מדהים לרבות מהאטרקציות התיירותיות של המדינה. חוף הים השחור הוא יעד פופולרי עבור צופי החוף, עם החופים החוליים והמים הצלולים שלו. בחלק הדרומי של המדינה, המישורים הצחיחים למחצה של הפארק הלאומי קולכתי מציעים נוף ייחודי המהווה בית למגוון חיות בר.

טביליסי

עיר הבירה טביליסי היא מטרופולין שוקק חיים ומלא חיים ואנרגיה. העיר היא ביתם של מגוון מונומנטים היסטוריים, כולל מבצר נריקלה וקתדרלת סיוני. בעיר יש גם חיי לילה תוססים, עם מגוון ברים, מועדונים ומסעדות.

הפארק הלאומי קזבגי

הפארק הלאומי קזבגי ממוקם בחלק הצפוני של המדינה והוא ביתם של כמה מהנופים המדהימים ביותר באזור. בפארק נמצא הר קזבק, אחת הפסגות הגבוהות בהרי הקווקז. הפארק הוא גם ביתם של מגוון חיות בר, כולל דובים, זאבים ולינקס.

אושגולי

אושגולי הוא כפר קטן הממוקם במחוז סוואנטי בגיאורגיה. בכפר נמצאות כמה מהכנסיות הימי-ביניימיות העתיקות והשמורות ביותר במדינה. הכפר הוא גם ביתם של מגוון ארכיטקטורות סוואנטי מסורתיות, כולל מגדלי שמירה ובתי אבן.

בטומי

באטומי הוא אתר נופש פופולרי על חוף הים הממוקם על חוף הים השחור. העיר היא ביתם של מגוון אטרקציות, כולל הגן הבוטני של באטומי, אקווריום באטומי והדולפינריום של באטומי. העיר היא גם יעד פופולרי לחיי לילה, עם מגוון ברים, מועדונים ומסעדות.

תרבות והיסטוריה

לג'ורג'יה תרבות והיסטוריה עשירה שראשיתה אלפי שנים. למדינה יש מגוון השפעות תרבותיות, כולל יווניות, פרסיות ועות'מאניות. המדינה היא גם ביתם של מגוון מונומנטים עתיקים, כמו העיר העתיקה מצחטה, שהיא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

סיכום

גאורגיה היא מדינה קטנה עם הרבה מה להציע. מהנופים הטבעיים המדהימים שלה ועד לתרבות התוססת וההיסטוריה העתיקה שלה, יש משהו לכל אחד במדינה היפה הזו. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן